

Egy, illetve több nagyon érdekes prezentációra bukkantam a CBS OutDoor Live weboldalán. Az egyik amiről most írnék az a Londonba bejáró azaz commuter , tehát min 30 percet utazással eltöltő dolgozók vásárlási és reklám fogyasztási szokásait elemzi. Javaslom mindenki számára hogy maga is töltse le és nézegesse ezeket az anyagokat.
Az elemzés arra a következtetésre jutott, hogy a felmérés alapján az emberek amikor munkába vagy munkából utaznak vagy csak a városban mászkálnak, szórakoznak tehát nem otthon vannak, sokkal jobban befogadóbbak a reklámokra mint amikor otthon a fotelban újságot olvasnak vagy TV-t néznek. Ez főleg a lelkiállapotukkal van összefüggésben. Amikor megkérdezték az alanyokat hogy tudná jellemezni az otthoni lelkiállapotukat a következőket választották: álmos, álmodozó, relaxált, fáradt, unatkozó. Ezzel ellentétben amikor nem otthon vannak a legtöbbjük a lelkiállapotát érdeklődőnek, figyelőnek, feszültebbnek, impulzívabbnak, aktívnak és pörgőnek írta le. A hírdetőknek sokkal értékesebb elérni egy potenciális vásárlóját amikor aktiv és friss mint amikor otthon ül álmosan és csak relaxálni akar. Ami érdekes, hogy minél több időt tölt egy ember utazással annál gyakrabban vásárol és annál impulzívabb amikor vásárol. Annak ellenére, hogy több százalékuk próbál egy bevásárló lista alapján vásárolni, de ez valahogy nem sikerül neki mert a reklémok sokkal jobban befolyásolják és ezért jobban nyitott új termékeket kipróbálni és vásárolni. Hiába az ember programozható csak inspirálni kell az agyát.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése