
Megnyilt Európa legnagyobb plázája a Londoni Westfield. A plázában egyedülállóan csak digitális reklám felületek kerültek kialakitásra. Összesen 110 db álló formátumú 57"-os HD LCD képernyő került kiépítésre. Ezenkívül 4 db LED fal is szinesíti a vásárlást. Ezek közül a legnagyobb egy 13m x 4.5m -es méretű.
Felmérések alapján évente 25M látogatót várnak a Westfieldbe vásárolni. Természetesen az átlag Westfield-i vásárló 25%-al jobb módú mint az országos átlag a maguk átlagos évi 39,000 fontos azaz családi összkeresetükkel.
A CBS Outdoor Alive weboldalán már a rate card is megtalálható.
A 100db-os LCD-n megjelenő, ún. Heavy csomag 2 heti ára 48,500 font, ami kb 15,8M Ft. Ha ezt átváltjuk LCD / hó árra akkor közel 343,000 Ft-os árat kapunk ami elég mellbevágó lehet elsőhallásra a hazai árakhoz viszonyítva, de számolgasunk egy kicsit.
A Plazma Média WestEnd City Center hálózatán keresztül is a hírdető havonta kb 2M ember érhet el, azaz évi 24M embert. Tehát az elérés hasonló. Az igaz, hogy Londonban nem 42"-os hanem 57"-os LCD-k lettek kihelyezve amiknek a felülete 84%-al nagyobb felületet eredményez. Ha a CBS estében az 57"-os felületek listaárait és a területeiket arányosítjuk akkor is 186,000 Ft-os havi képernyő listaárat kapnánk 42"-os méretre átszámítva. Hogy összehasonlítsuk ezt az árat a WestEnd-ével a műsoridőt is figyelembe kell vennünk ugyanis a Plazma Média 30mp-es spot-okkal számol amiket óránként 6 alkalommal ad le. Azaz óránként 3perc műsoridőt kap a hírdető míg a CBS esetében a standard a 10mp-es spot hossz és percenkénti ismétlést kapunk. Azaz a Plazma Média a totál műsoridő 5%-át árazza be, míg a CBS a műsoridő 12,5%-át. Tehát az összehasonl0táshoz arányositani kell a Plazma Média listaárát azaz a plazmánkénti 26,000Ft-tot. Így azt kapjuk hogy a Plazma Médiánál egy plazma havi ára 65,000Ft, míg a CBS-é 186,000Ft. Azaz a budapesti közel 300%-a.
A londoni 39,000 fontos családi összkereset kb 12,7M Ft per év/ család, azaz kb 1M Ft / hó, ami 500,000Ft átlagkeresetet jelent.
Ezek alapján bátran kijelenthetjük, hogy a londoni 300%-os digital signage hírdetési árak arányban vannak a londoni és budapesti keresetek arányaival feltételezve, hogy budapesten az átlag kereset 150,000Ft körüli lehet. Gratulálunk a Plazma Médiának, hogy a CBS Outdoort évekkel megelőzve az árazása arányban van a felületeinek a méreteivel, az eléréssel és a budapesti vásárló erővel. Vagy lehet, hogy a CBS fordított számítással jutott el a saját árainak a kialakításához??? :-)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése